085 4867 167

Garantie

Planet Refurbished Garantie

Op al onze devices is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

De door Planet Refurbished aangeboden garantie is iets extra's en doet verder geen afbreuk aan hetgeen de wet biedt aan garantie.

Ondanks dat uw device met de grootste zorg is gecontroleerd en goedgekeurd, kan het gebeuren dat er een defect optreedt.

We houden het graag simpel en willen u niet vermoeien met talloze handelingen en formulieren. Er zijn echter zoveel mogelijke problemen en oorzaken dat we toch genoodzaakt zijn om bepaalde richtlijnen te hanteren alvorens het toestel weer naar ons verstuurd kan worden.

Om te voorkomen dat u het toestel voor niets ter garantie aanbiedt kunt u hieronder nogmaals onze garantieregels doorlezen:

 

Wat valt er onder de garantie en hoelang?

6 maanden garantie:

  • De accessoires (stekker, kabel en koptelefoon)
  • De accu

 1 jaar garantie:

  • Alle knoppen op het device (volume, tril, power en homeknop)
  • Het display (lcd scherm en touchscreen)

 2 jaar garantie:

  • Het moederbord (wifi, bluetooth, 3G/4G)
  • De geluidfuncties (speaker/microfoon)

 Wat valt er niet onder de garantie?

  • Wanneer een defect kan worden toegeschreven aan onvoorzichtig gebruik, dan vervalt de garantie. Dat wil zeggen dat druk, val en/of waterschade ervoor kan zorgen dat uw garantie komt te vervangen. Glasbreuken vallen nooit onder de garantie.
  • Wanneer uw device is geopend door een andere partij dan Planet Refurbished BV of een van haar aangewezen service partners, dan is ook uw garantie vervallen.
  • De verzendkosten naar ons. Deze kunnen wij helaas niet vergoeden.

 

Wat te doen zodra er een defect optreedt?

  1. Zodra u een defect constateert en u bent van mening dat dit onder de garantie valt, neemt u dan via email of chat contact met ons op. Vaak zijn de klachten op te lossen zonder dat het toestel opgestuurd dient te worden. U vindt onze gegevens hier.
  2. Onze serviceafdeling zal proberen op afstand het defect met u op te lossen,
  3. Als blijkt dat het toestel naar ons opgestuurd dient te worden, dan kunt u dit doen door het garantie/reparatieformulier in te vullen.
  4. Wij kunnen uw aanvraag alleen in behandeling nemen wanneer deze is voorzien van een volledig en correct ingevuld garantie/reparatieformulier.

 

Toestel verzenden

Let op, zonder volledig ingevuld garantieformulier kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. Alle kosten die voortvloeien uit het opsturen van het device zonder een volledig en correct ingevuld garantieformulier zijn voor de koper.

Wij raden u ten alle tijden aan om het toestel aangetekend en verzekerd naar ons op te sturen. Dit kan bijv. met PostNL. De kosten bedragen €8,95.

Zorgt u ervoor dat het toestel goed verpakt. Het toestel is uw verantwoordelijkheid totdat wij het hebben ontvangen.

 

Adres voor garantie en reparatie

Planet Refurbished BV

IJburglaan 1281

1087GJ Amsterdam

 

Kosten

Wanneer blijkt dat het defect onder de garantie valt, zullen wij het toestel repareren of vervangen voor een soortgelijk exemplaar.

Wanneer blijkt dat het defect niet onder de garantie valt, zullen wij u een reparatie voorstel doen. Indien u hier niet mee akkoord gaat, kunnen wij het device weer naar u terugsturen. Wij rekenen wel €39,- vergoeding voor onze werkzaamheden en de transport kosten.

Snelheid

Wij proberen de afhandeling van uw garantie binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw device te hebben afgerond.