085 4867 167

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Wat voor toestellen worden verkocht op PlanetRefurbished.nl?
Op PlanetRefurbished.nl bieden we alleen toestellen aan die technisch in orde zijn. Door onze samenwerking met de SmartphoneRepair winkels kunnen we daarom ook altijd twee jaar garantie geven op onze toestellen.

Wij verdelen de smartphones  in vier verschillende categorieën;

  • remarketed
  • zo goed als nieuw (*****)
  • lichte gebruikerssporen (****)
  • zichtbare gebruikerssporen (***)

Voor meer informatie over deze categorieën en de staat van de toestellen kun je kijken op de pagina condities van de toestellen.

Zijn alle toestellen van Planet Refurbished simlockvrij?
Ja, alle Planet Refurbished toestellen zijn simlockvrij.

Heb ik garantie bij Planet Refurbished?
Voor alle artikelen die je op PlanetRefurbished.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed artikel, conform hetgeen je verwacht. Bij normaal gebruik dient het artikel naar behoren te functioneren. In het geval het artikel niet aan de wettelijke garantie mocht voldoen, bieden we je altijd een passende oplossing. Naast de wettelijke garantie bieden wij altijd twee jaar garantie aan.

Waar komen de Refurbished toestellen vandaan?
De toestellen die op PlanetRefurbished.nl zijn te verkrijgen komen zowel van particulieren als van bedrijven vandaan. Bij Planet Refurbished worden altijd alle toestellen uitvoerig gecheckt en daar waar nodig hersteld. Ook worden alle toestellen gecontroleerd of deze gestolen of geheeld zijn. Zo weet je zeker dat het toestel eerlijk verkregen is en naar behoren werkt.

Wat zijn de verzendkosten?
Bij Planet Refurbished staat uitstekende service hoog in het vaandel en daarom zal je bij ons geen verzendkosten hoeven te betalen.

Op welke manieren kan ik betalen?
Bij Planet Refurbished kun je op de volgende manieren te betalen:

additionele kosten
  • iDeal
 geen
  • MisterCash
 geen
  • PayPal
 + 3.0%
  • Mastercard
 geen
  • VISA
 geen
  • Rembours (achteraf betalen)
 + €18,35


Rembours:
Bij Rembours betaald u het volledige factuurbedrag met bijkomende rembourskosten per PIN of contant aan de bezorger. Denk erom dat banken vaak limieten hebben op het maximale pinbedrag. De bijkomende kosten bij verzending onder rembours bedragen € 18,35.

Krijg ik een factuur?
Wanneer je bij ons een toestel hebt gekocht ontvang je gelijk een factuur met 21 % BTW.

Kan ik mijn bestelling annuleren en retourneren?
Zeker. Je hebt bij Planet Refurbished altijd een herroepingsrecht van 14 dagen. Je hebt wettelijk 14 dagen de tijd om na te gaan of het artikel naar wens is. De kosten voor retour zijn voor rekening van de klant. Je kunt het artikel ook altijd kosteloos retourneren in 1 van onze winkels. Download hier het retourformulier Uitgebreide informatie is te vinden op de pagina herroepingsrecht.

Wanneer zit er nu precies BTW op een artikel?
Al onze toestellen zijn belast met 21% BTW.

Wat is de levertijd van een artikel?
Wanneer je een bestelling voor 17:00 uur plaatst, wordt deze indien voorradig de volgende werkdag geleverd. Je kunt bij ons zelf aangeven op welke dag en hoe laat je jouw bestelling wenst te ontvangen. Hierdoor loop je de bestelling nooit mis. Bestel je in het weekend op zaterdag dan heb je jouw bestelling vrijwel altijd na twee dagen in huis. Op het moment dat een artikel niet direct op voorraad ligt, wordt je hierover geïnformeerd. Het is ook mogelijk om jouw bestelling af te halen bij een van de ruim 2000 afhaalpunten van PostNL.

Andere vragen die hier niet bij staan?
Onze klantenservice is op onderstaande dagen en tijden bereikbaar op nummer: 085 4867 167

Maandag: 10.00 - 18.00
Dinsdag: 10.00 - 18.00
Woensdag: 10.00 - 18.00
Donderdag: 10.00 - 18.00
Vrijdag: 10.00 - 18.00
Zaterdag: 10.00 - 18.00


Let op!
 Het afhalen van bestellingen is niet mogelijk, wij hebben geen fysieke voorraad op onze locaties. Doordat wij gebruikmaken van een extern magazijn, kan Planet Refurbished de service voor 17.00 uur besteld, morgen in huis verlenen.

Je kunt uiteraard ook altijd een mailtje sturen naar support@planetrefurbished.nl

Mocht je een klacht en/of opmerking hebben? Dan horen wij dat graag. Deze klacht kun je telefonisch of per mail doorgeven. Wij streven ernaar om zo snel en goed mogelijk je klacht/opmerking te behandelen. Je zult in ieder geval altijd binnen 14 dagen een passende reactie ontvangen. Wanneer je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht, dan is het mogelijk deze voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Klachten kunnen daarnaast ook ingediend worden bij het Europese online geschillenplatform.